Szczepienia COVID-19

Uruchomiono dodatkowy kanał rejestracji na szczepienie przeciw COVID-19 za pośrednictwem SMS.

W celu zapisania się na szczepienie należy wysłać wiadomość o treści: "SZCZEPIMY SIE" na numer: 664 908 556.

W nawiązaniu do otrzymanego komunikatu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów z dnia 20.01.2021 roku o ograniczeniu dostępności szczepionek przeciwko Covid-19 informujemy, że ilość miejsc na szczepienie kolejnej grupy wiekowej w dniu rozpoczęcia rejestracji (22.01.2021 r.) jest bardzo ograniczona.

W komunikacie zapisano: „W przypadku zwiększenia wielkości dostaw szczepionek do Polski, poinformujemy Państwa o zmianie (...)”. W związku z tym o dalszych decyzjach będziemy informować na bieżąco.

Informujemy, że prowadzimy wstępną rejestrację zgłoszeń osób chętnych do szczepienia przeciw COVID – 19. Po 15 stycznia 2021 r., kiedy rozpocznie się rejestracja pacjentów na konkretne terminy, zadzwonimy do Państwa i ustalimy dogodny dla Państwa termin szczepienia. Przychodnia NZOZ MEDICO Praktyka Lekarzy Rodzinnych i Specjalistów w Tychach przy ul. Narcyzów 24 będzie realizować szczepienia nie tylko dla swoich pacjentów, ale wszystkich osób zainteresowanych.

Szczepienia, realizowane etapami, zgodnie z obecnie przekazywanymi informacjami Ministerstwa Zdrowia, rozpoczną się po zakończeniu szczepień personelu ochrony zdrowia, czyli jak szacujemy, pod koniec stycznia 2021 r. lub na początku lutego br. Rejestracja pacjentów na konkretne terminy szczepień wskazywana jest obecnie od 15 stycznia. O wszelkich zmianach w tym zakresie, sygnalizowanych i ustalanych przez Ministerstwo Zdrowia, będziemy informować na bieżąco.

W dniu szczepienia, przed przyjściem do przychodni, każda osoba chcąca się zaszczepić musi wypełnić ankietę oceny zdrowia. Wypełnioną ankietę należy koniecznie zabrać ze sobą na szczepienie.

Do pobrania - druk ankiety:

Kwestionariusz wstępnego wywiadu przed szczepieniem

Odpowiedzi będą wykorzystane przez lekarza w czasie kwalifikacji do szczepienia.

Z uwagi na otrzymywane informacje o organizacji szczepień podkreślamy, że podstawowym warunkiem sprawnego prowadzenia szczepień są terminowe, zgodne z zapotrzebowaniem dostawy szczepionek, które są jednak od nas niezależne i zakładane przez przychodnię terminy mogą ulegać zmianie. Jednak postaramy się dostosowywać się do sytuacji i pozostawać w stałym kontakcie z wszystkimi osobami zainteresowanymi szczepieniami. Zachęcamy też do śledzenia naszej strony internetowej: www.medico.tychy.pl i naszego Facebooka.

Na stronach rządowych udostępniono mapę z lokalizacjami punktów szczepień przeciw COVID-19 w całym kraju. Przychodnia NZOZ MEDICO Praktyka Lekarzy Rodzinnych i Specjalistów wskazana jest na liście jako punkt szczepień. Proces szczepień - zgodnie z programem i obecnie obowiązującymi informacjami - jest realizowany etapami.

15 stycznia rusza rejestracja seniorów na szczepienia przeciw COVID-19. 22 stycznia otwarta zostanie rejestracja dla osób powyżej 70. roku życia. Jak można się zarejestrować na szczepienie?

- Telefonicznie lub osobiście w punkcie szczepień – w NZOZ MEDICO Praktyka Lekarzy Rodzinnych i Specjalistów w Tychach przy ul. Narcyzów 24 - numer telefonu: 574 777 927.

- Przez infolinię telefoniczną pod numerem 989 (dla dzwoniących z zagranicy) lub tych, których operator nie obsługuje numerów specjalnych - 22 62 62 989.

- Korzystając ze strony internetowej pacjent.gov.pl

Ostatnie dwa systemy zdalne (infolinia i strona internetowa) zostaną uruchomione o północy z czwartku na piątek (z 14 na 15 stycznia).

Odpowiadając na najczęściej zadawane pytanie informujemy, że pierwszym etapem, który umożliwia zapisanie się na szczepienie, jest otrzymanie elektronicznego skierowania. Takie skierowania w większości wystawiane są automatycznie przez system P1.

Dzięki temu, że mamy określone grupy do szczepień, wiemy kto, w którym momencie powinien to skierowanie otrzymać i posiadając numer PESEL osób, które są szczepione, możemy wystawić skierowanie. Jest ono jest widoczne w internetowym koncie pacjenta oraz w systemie gabinet.gov.pl, który obsługuje przychodnia.

Pacjenci, którzy potrzebują leków do kontynuacji leczenia przewlekłego, proszeni są o zgłoszenie tego faktu telefonicznie (32 219 83 00 lub 509 223 206) lub e-mailem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Recepta na leki zostanie wypisana zaocznie – bez konieczności wizyty w Przychodni.

Pacjenci, którzy posiadają Internetowe Konto Pacjenta dostaną smsem kod, niezbędny do realizacji recepty w aptece.

Jeśli osoba nie posiada IKP, kod recepty zostanie podany telefonicznie, sms-em lub e-mailem. Wówczas e-Receptę można zrealizować w aptece na podstawie czterocyfrowego kodu i swojego numeru PESEL.

 Wprowadzenie tych zasad jest niezbędne dla zapewnienia bezpieczeństwa wszystkich pacjentów oraz ciągłego funkcjonowania przychodni.